hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| پرداخت بیش از 400 میلیارد ریال به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد

قم| پرداخت بیش از 400 میلیارد ریال به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در 9 ماه گذشته 430 میلیارد ریال اعتبارات دولت به‌عنوان مستمری به‌حساب خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

به گزارش رویداد امروز،اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد،اظهار داشت: 844 خانواده که نیازمند یک کالا مثل یخچال، گاز، پکیج، بخاری و کولر بودند به کمیته امداد مراجعه کردند و در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها 2 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

وی از پرداخت بیش از 28 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان استان قم خبر داد وبیان کرد:این مبلغ در غالب تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف 50 میلیون تومان به بیش از 1100 مددجو اختصاص پیداکرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان بیان کرد: یک هزار و 300 خانواده به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین  500 زائر در مراسم به پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، آموزش مهارت زندگی به 5 هزار و 600 نفر و بهره‌مندی 13 هزار نفر از سایر استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدام‌های کمیته امداد قم بوده است.

میرشکار گفت: در یک ماه گذشته 2 هزار و 200 حامی برای فرزندان یتیم و محسنین جذب‌شده است و باوجود این‌که یتیم بدون سرپرست در قم وجود ندارد، ‌ولی همچنان بیش از یک هزار نفر از فرزندان محسنین بدون حامی هستند.

وی بابیان اینکه 22 هزار و 489 خانواده شامل 39 هزار و 888 نفر تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است،افزود: از این تعداد 20 هزار و 525 خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند و امسال بیش از 430 میلیارد ریال به این خانواده‌ها مستمری پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: 670 نفر دیگر برای دریافت وام به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده‌اند، در هفدهم بهمن جشن توانمندسازی هزار خانواده که از چرخه فقر و کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج‌شده‌اند برپا می‌شود.

میرشکار ادامه داد:در 9 ماه امسال، 38 هزار و 726 نفر به دفاتر کمیته امداد این استان مراجعه و کمک موردی درخواست کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که در 9 ماه گذشته 430 میلیارد ریال اعتبارات دولت به‌عنوان مستمری به‌حساب خانواده‌ها پرداخت‌شده است، عنوان کرد:از سال 95 تاکنون دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد 4.5 برابر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: 32 هزار و 400 جفت کفش و 21 هزار دست لباس بین کودکان توزیع‌شده که از محل کمک خیران، کمک‌های مردمی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

میرشکار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ازدواج جوانان تحت پوشش کمیته امداد گفت: در این مدت یک هزار و 10 ازدواج بین خانواده‌های نیازمند در قم صورت گرفته که نسبت به 9 ماه پارسال حدود 30 درصد رشد داشته است،105 میلیارد ریال بابت تأمین جهیزیه نقدی و کالا به این خانواده‌ها کمک شده است و تا پایان سال 300 زوج دیگر نیز از کمک جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و از چرخه فقر خارج‌شده‌اند و نیازمند مستمری کمیته امداد نیستند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد